ACREDITARE


Gradinita Smiley Kindergarten a fost infiintata in anul 2007, fiind autorizata de Ministerul Educatiei si Cercetarii prin OM 1608/25.07.2007.
In anul 2012 Gradinita SMILEY KINDERGARTEN a obtinut ACREDITAREA din partea Ministerului Educatiei Nationale prin OM nr. 5385/21.08.2012

MISIUNEA


Misiunea gradinitei noastre este aceea de a asigura un invatamant prescolar la nivel european: extinderea serviciilor educationale oferite comunitatii, un curriculum diferentiat, centrat pe nevoile curente si de viitor ale copiilor si parintilor, care sa contribuie la integrarea si adaptarea cu succes in activitatea scolara si in societate.

VIZIUNEA

Pas cu pas, cu lumina in minte si caldura in suflet, prin joc si joaca, noi ii vom calauzi pe COPII sa descopere lumea, ii vom invata cum sa se poarte, cum sa se descurce singuri, sa se cunoasca pe ei si pe cei din jur!

CURRICULUM

Activitatile instructiv educative se desfasoara conform planului de invatamant cuprins in Curriculumul national, curriculum pentru educatie timpurie aprobat de MECT Ordin 5233/ 1.09.2008.
Curriculumul pentru învăţământul preşcolar prezintă o abordare sistematică, în vederea asigurării:
• continuităţii în interiorul aceluiaşi ciclu curricular;
• interdependenţei dintre disciplinele şcolare (clasele I-II) şi tipurile de activităţi de învăţare din învăţământul preşcolar;
• deschiderii spre module de instruire opţionale.
Acesta este structurat pe domenii de dezvoltare: - Dezvoltare fizică, sănătate şi igienă personală
- Dezvoltare socio-emoţională
- Dezvoltarea limbajului, a comunicării şi a premiselor citirii şi scrierii
- Dezvoltarea cognitivă şi cunoaşterea lumii
- Capacităţi şi atitudini de învăţare
Pentru fiecare domeniu de dezvoltare sunt formulate obiective cadru şi obiective de referinţă, care respectă nivelul de dezvoltare a copilului evidenţiat în Reperele fundamentale privind învăţarea şi dezvoltarea timpurie a copilului între naştere şi 7 ani validate la nivel naţional prin Ordin 3851/17.05.2010. Obiectivele de referinţă sunt etapizate pe intervale de vârstă (1,5 - 3 ani, 3 - 5 ani şi 5 – 7 ani).

Planul de invatamant

Intervalul de vârstă Tipuri de activităţi Nr.de activităţi/săptămână
minim maxim
1,5 – 3 ani Rutine 22 32
Tranziţii 23 33
Activităţi de învăţare 10 12
TOTAL 55 77
3 – 5 ani Rutine 20 25
Tranziţii 20 25
Activităţi de învăţare 15 20
TOTAL 55 70
5 – 7 ani Rutine 20 25
Tranziţii 20 25
Activităţi de învăţare 18 23
TOTAL 58 73

Categorii activitati de invatare:
• Activitati de dezvoltare personala
* Rutine - activitati reper: sosire, intalnirea de dimineata (cu accent pe autocunoastere, dezvoltarea abilitatilor de comunicare, dezvoltarea empatiei, luarea deciziilor, medierea conflictelor), mic dejun, igiena, masa de pranz, somn, relaxare dupa amiaza, gustare, plecare
* tranzitii - jocuri numaratoare, joc cu text si cant, mers ritmat, framantari de limba
* activitati optionale: limba engleza, limba franceza, dans, mind lab, karate, inot, patinaj/role
* activitati desfasurate dupa-amiaza - activitati recuperatorii pe domenii de invatare, recreative, de cultivare si dezvoltare a inclinatiilor
• Activitati pe domenii experientiale – activitati integrate sau pe discipline (domenii de invatare):
* Domeniul stiinta
- Dezvoltarea gandirii logice si rezolvarea de probleme;
- Cunostinte si deprinderi elementare matematice, cunoasterea si intelegerea lumii;
* Domeniul limbajului si al comunicarii
- Dezvoltarea premizelor citirii si scrierii
* Domeniul om si societate
- dezvoltare sociala, abilitati practice
* Domeniul estetic - creativ
- educatie plastica, educatie muzicala
* Domeniul psiho – motor
- dezvoltare fizica, sanatate si igiena personala
• Jocuri si activitati didactice alese
* pe grupuri mici, in perechi si individual organizate pe centre de interes: Biblioteca, Coltul casutei / Joc de rol, Stiinta, Constructii, Arta, Nisip si apa, Joc de masa


Activitati extracurriculare, proiecte si parteneriate educationale

Oferta de activitati extrascolare raspunde sugestiilor si preferintelor parintilor si sunt organizate pentru a le facilita copiilor contactul cu mediul extern, participarea activa si afectiva, recreerea, joaca in mijlocul naturii.
Parteneriatele si proiectele educationale implemetate in colaborare cu ONG - uri, comunitatea locala si diverse unitati scolare, completeaza si adancesc activitatile curriculare si contribuie la dezvoltarea abilitatilor socio-emotionale: incredere, perseverenta, organizare, rezistenta si responsabilitate.

* Parteneriat educational Educatie prin teatru :
 Teatrul Tandarica
 Trupa Paiata
 Trupa Zurli
* Parteneriat educational sportiv:
 Centrul K'SPORT – Zambetul Trupului – cursuri inot
 Clubul Sportiv MAGIC STEPS – cursuri dans sportiv
 Asociatia Clubul Sportiv IMPACT - cursuri karate
* Parteneriate educationale cu:
 Scoala nr. 118 Vasile Alecsandri
 Scoala gimnaziala nr.17 Pia Bratianu
* Proiect educational "Dintisorul fericit" - Cabinetul stomatologic SC Dentist Alex SRL
* Proiect educational "Sa vorbim corect" - Cabinetul individual de psihologie Cristina Tohanean
* Proiectul "Un zambet pentru lumea mea" - editia I -proiect aflat in calendarul activitatilor educative municipale
* Proiectul "Colectia mea de zece"
* Proiectele "Steluta grupei" si "Copacul cunostintelor mele" - proiecte initiate si derulate de grupa fluturasilor
* Proiectul "Ce am adunat in stupul nostru" - proiect derulat de grupa albinutelor
* Ziua portilor deschise - incepand cu anul 2013 - organizata cu activitati si jocuri pe ateliere si cluburi
* Proiectul "Aici - Acolo" realizat impreuna cu asociatia ACTOR si voluntari din programul "Tineret in Actiune". Prin metode ludice tinerii voluntari din Portugalia, Spania, Franta, Armenia, Georgia, Rusia, aduc in fata copiilor tarile lor de origine. Prin intermediul acestui proiect copiii calatoresc prin joc, cantec, activitati artistice, urmaresc spectacolul unei alte lumi care asteapta sa fie descoperita de ochii si sufletul fiecarui copil. Copiii se bucura alaturi de tinerii voluntari, invata formule de salut, culori, numere si se familiarizeaza cu istoria si cultura diverselor tari din Europa. Astfel copiii invata sa se cunoasca mai bine, sa-i accepte pe ceilati asa cum sunt, sa uite de bariere.

Invatarea prin implicarea directa este trainica, solida. Iata de ce activitatile de tip outdoor (plimbari in aer liber, vizite, excursii, spectacole, serbari) sunt des planificate si permit copiilor sa se simta liberi, sa exploreze relationand cu ceilalti in cadrul echipei.

Participarea la diverse concursuri scolare, competitii sportive, manifestari artistice, festivaluri conduce la dezvoltarea increderii in fortele proprii, a spiritului de competitivitate, a inteligentei, a creativitatii.